torsdag 2 maj 2013

Kedjan är inte starkare än den svagaste länken




Maj och Juni blir tuffa månader, vi har högsäsong och jag känner mig lite som trafikpolisen i Delhi!
Vinka lite åt fel håll så är kaoset ett faktum.

Nyheter och Tiger! Tja det var som jag trodde, Robban på verkstan har kopplat in en sladd till Tiger och fått svaret att det är en "elektrisk manick" som pajjat. Manicken hade förstås ett namn och det ska jag försöka lägga på minnet nästa gång. Nåja Triumph får återkomma snarast så jag kan få en klartid på reparation och service.

Sen har jag en önskan och det är att alla ska vara friska och glada, det inkluderar ALLA som jag håller kära. Annars är det ingé kul, så det så!



8 kommentarer:

  1. Bara hoppas att den makalösa manicken blir installerad innan Kristi Flygare då det blir kanonväder. Kan den hetat regulator tro..

    SvaraRadera
  2. Mycket möjligt, just nu börjar jag bli "lite" otålig.

    SvaraRadera
  3. Närdå?

    Här hinner man ju inte ens umgås med sina vänner! Fast Tiger är uthämtad nu, servad men inte lagad. Den hette mycket riktigt regulator ... växelregulator tror jag och den skulle visst inkomma den 29 maj. Så jag kör på känsla tills de kan fixa felet. Mycket märkligt i min värld, varför har man inte reservdelar när det behövs?
    Nåja, det blir lite hojåka i helgen ut till goda vänner på landet = ledigt och det sitter inte fel.

    SvaraRadera
  4. Varit så tyst på denna blogg därför frågan. Jobb tar ju tid ibland, så är det.

    Fördelen med en äldre hoj utan garanti. Kan beställa sina delar själv. Bytt en hel del medan du har varit borta...

    SvaraRadera
  5. Livet går inte alltid i raka hjulspår.

    Fick nog av begagnat när topplockspackningen gick på R6:an. Då hade jag ingen som kunde hjälpa mig och det var svindyrt att lämna in.
    Lösningen är kanske att starta ny karriär och lära sig mecka ;) Eller välja mc efter möjligheten att få proffsig service, BMW skötte sig prickfritt både i Sverige och utomlands.
    Jag får börja med att byta kontakt till GPS:en. Den har ärgat (ja det stavas så) och först trodde jag eluttaget pajjat samtidigt som resten men det är kontakten som behöver bytas.
    Ja jag har sett framgångarna med din hoj, ser finfint ut :)


    SvaraRadera
  6. Jag har inte mekat hoj innan jag köpte denna. Skulle topplockspackningen gå är jag ganska torsk jag med. Visst skulle det gå men det skulle ta sådan lång tid att jag glömmer vilka skruvar som skall sitta var. Skruvade moppe men det var mest att byta drev och ta bort bränd tvåtaktsolja i insuget på cylindern. Idag är allt mer komplicerat.

    Mycket har jag lärt mig genom att läsa andra användares manualer genom att söka på användar forum runt om i världen. Så egentligen är det inte så svårt. Gäller att ha verktyg, utrymme och centralstöd.

    Tror nog du fixar ganska mycket mek själv. Man får öppna och se hur det ser ut. Vissa skruvar sitter hårdare än andra och det är det som kan djävlas.

    SvaraRadera
  7. Har man intresset och tiden så brukar det mesta lösa sig så jag får väl börja med kontakten ;)

    SvaraRadera